۱۳۹۱ مرداد ۱۹, پنجشنبه

٤٨ پاسدار : سه روایت، یک شکرپرانی و یک نتیجه!


یک : شنبه ۱۴ مرداد ١٣٩١، ٤٨ سرنشین ایرانی یک اتوبوس در مسیر فرودگاه دمشق توسط ارتش آزاد سوریه دستگیر میشوند.
ارتش آزاد سوریه بازداشت شدگان را “شبیحه ایرانی” یا ” لباس شخصی ها” توصیف میکند
. یکی از افسران ارتش آزاد در یک ویدیو می گوید که این افراد را در حالی که به ماموریت شناسایی خود در دمشق می پرداختند، دستگیر کرده اند.
در ویدیو تعدادی از بازداشت شدگان کارت شناسایی خود بعنوان عضو سپاه پاسداران را نشان میدهند.



دو : جمهوری اسلامی اعلام میکند که ٤٨ ایرانی دستگیر شده در دمشق زائر بوده اند و  ادعای نظامی بودن گروگان های دستگیر شده در سوریه را رد کرد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای تاکید میکند که  اتباع ایرانی بازداشت شده در دمشق برای زیارت اماکن مقدس به سوریه سفر کرده و غیرنظامی هستند.

سه : چهارشنبه ١٨ مرداد، صالحی وزیر امور خارجه اعلام میکند که ٤٨ ایرانی بازداشت شده در دمشق، بازنشستگان سپاه پاسداران و ارتش هستند!


شکرپرانی یک اصلاح طلب :
واضح است که سپاه پاسداران ایران در سوریه حضور داشته و مشغول فعالیت است؛ ولی با این همه امکانات و باز بودن راه هوایی میان تهران و دمشق و همچنین توافقنامه دفاعی منعقد شده میان ایران و سوریه، واقعا چه نیازی به اعزام سپاهیان در قالب زائر به سوریه است؟

... بخش قابل توجهی از زوار سوریه کسانی هستند که یا از آنچه می‌گذرد خبر ندارند، یا در صورت خبر داشتن معتقدند که چنانچه در راه زیارت اهل بیت جان ببازند، شهید شده‌اند و این مرگ سزاوار آن خطر است.
... این ۴۸ نفر در نهایت چه زائر باشند یا سپاهیانی نیز در میان آنها وجود داشته باشند، ایرانی‌اند و عرف بین‌الملل و اصول اخلاقی ایجاب می‌کند که برای رهایی آنها و قربانی نشدنشان در پای رقابت‌های سیاسی ...

نتیجه:
این بشار اسد هرچه بر سرش بیآید، حقش است. اگر کمی مانند مور و ملخ های حاکم بر ایران عاقبت اندیش بود، تعدادی از این اصلاح طلبان حکومتی جمهوری اسلامی را در آزمایشگاه کِشت میداد و تکثیر میکرد تا در روزگاری که نفس های آخرش را میکشد، برایش از راه دور ”روز” بخرند.
وقاحت یکی از مشخصه های این اصلاح طلبان حکومتی است!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر