۱۳۹۰ تیر ۱۹, یکشنبه

آیت الله جک استرا هک شده است

در اسفند ١٣٨٧ در خبرها  آمده بود که ايميل جک استرا توسط یک هکر نيجریائی هک شده است. از آنموقع تا روزی که او را در برنامه به عبارت دیگر در بی بی سی ببینم ، دیگراز او خبری نشنیده بودم .
در این مصاحبه، جک استرا به عنایت فانی که میپرسد: انتقاد دیگری به شما شده است، از طرف مخالفان حکومت ایران و حتی بعضی از همکاران خود شما، نمایندگان مجلس از همه احزاب کارگر و محافظه کار و لیبرال، آنهایی که از مخالفان حکومت ایران حمایت می کنند. آنها می گویند این شما بودید که برای دلجویی از حکومت ایران، و به گفته آنها خشنود کردن "ملاها"، سازمان مجاهدین خلق ایران را ممنوع کردید، اصلی ترین سازمان مخالف حکومت ایران را.

پاسخ میدهد: درواقع یک لابی ویژه و کوچکی در پارلمان بریتانیاست که می گوید سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران سازمان های تروریستی نیستند. من با نظر آنها موافق نیستم. من زمانی که تصمیم گرفتم سازمان مجاهدین خلق را ممنوع کنم، درواقع وزیر کشور بودم، و آن زمان هم پیش بینی نمی کردم که وزیر خارجه بشوم.
ابتکار این کار با وزارت خارجه بود که بر سازمان های تروریستی خارج از کشور نظارت دارد. شواهد و مستندات در این مورد قوی بود و من با آن موافقت کردم و روند کار شروع شد. بگذارید این موضوع را روشن کنم که ما تنها کشوری نبودیم که فکر می کردیم باید این سازمان را ممنوع کنیم. این سیاست اصلی بریتانیا بود، ولی دادگاه بریتانیا تصمیم اولیه را رد کرد. همه شواهد و مدارکی که من داشتم دال بر این بود که سازمان مجاهدین خلق ایران یک سازمان تروریستی است. و برای ما و همینطور برای دولت فعلی خیلی ناامیدکننده است که دادگاه بریتانیا تصمیم بر ممنوعیت این سازمان را رد کرد. ولی اتحادیه اروپا هنوز سازمان مجاهدین خلق را ممنوع کرده است و اسم آن در فهرست بین المللی تروریستی است.


بعد از دیدن برنامه و شنیدن پاسخهای آیت الله جک استرا، متوجه شدم که خودش هم هک شده و در چند سال پیش مانده و به روز نشده است!
تعجبم از عنایت فانی بود که انگاری او هم هک شده بود و در مقابل چنین دروغِ  خارق العاده ای لام تا کام نگفت!

نکات زیر را برای اطلاع بخش سیاسی بی بی سی مینویسم تا آنرا بین مفسرین و کارمندانش توزیع کند:
١- جمعه ٩ آذر  ١٣٨٦ برابر با ٣٠ نوامبر ۲۰۰۷ دادگاه ویژه‌ای در بریتانیا رای داد که دولت این کشور بایستی نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف و فعالیت‌شان را در بریتانیا قانونی اعلام کرد.
٢ - روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷، شورای وزیران اتحادیه اروپا با خارج شدن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی اتحادیه اروپا موافقت کرد.

 
نکته ای که میماند، نزدیکی تاریخِ هک شدن ایمیل جک استروا و خارج شدن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی اتحادیه اروپاست. فقط یک ماه!
ابتدا مجاهدین از لیست تروریستی اتحادیه اروپا خارج میشوند و کمتر از یک ماه بعد، ‌در اسفند ‌١٣٨۷  جک استروا هک میشود، یعنی ایمیلش هک میشود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر